GIN EXPLORER 2


KOSKETUS TAIKUUTTA 

(a touch of magic)

Ainesosat ovat klassisen simppelit, jopa arkiset. 59 tunnelia, 5,9 sivusuhde, kolme pääpuunosta per puoli, hyvin itsensä todistanut profiili. Silti lopputulos on jotain todella erinomaista.  Explorer 2 yksinkertaisesti antaa pilotin liittyä uudelleen  puhtaaseen lentämisen iloon.  Ei enää kamppailua siipeä vastaan. Ei enää epäluuloa. Vain puhdas kokemus.

Explorer 2 tarjoaa todellisia uudistuksia edeltäjäänsä verrattuna, säilyttäen silti originaalin Explorerin paljon pidetyt puolet: 

  • parempi nousukyky kelissä kuin kelissä
  • parempi liitokyky
  • erinomainen pituusvakavuus, vähemmän ruttauksia
  • vieläkin paremmat starttiominaisuudet
  • parannetut kantoliinat C-ohjausta varten
  • Enemmän nopeutta (2cm lisää pituutta speedille)
  • parempi pakattavuus/puristettavuus, kiitos Nitinol vahvikkeiden
  • laajempi"sweet spot" koko painosalueella

Ehkäpä huomattavin uudistus on siinä, kuinka kompakti käsiteltävyys muuttuu ylivoimaiseksi nousukyvyksi. Siipi pureutuu innokkaasti termiikkiin, jonka jälkeen asettuu hyvin nopeasti päällesi. Jarrupaineet ovat kevyet ja progressiiviset, antaen sinulle juuri sopivasti informaatiota ilman liikkeistä, jotta voit maksimoida noususi termiikeissä. 

Yhä edelleen omassa luokassaan

Kiitos pienen lisäyksen siipipinta-alassa sekä muiden aerodynaamisten uudistusten, Explorer 2 voittaa edeltäjänsä liitokyvyssä ja on yhä edelleen luokkansa huipulla.

Räpsymätön luonne

Explorer 2 siivessä on luontainen pituusvakavuus. Jopa tuulisimmissa olosuhteissa, siipi tulee ylös progressiivisesti ja jää odottamaan kuuliaisesti päällesi. Kun olosuhteet käyvät rajuiksi, se on paremmin käyttäytyvä kuin koskaan.

Paranneltu speed-systeemi

Explorer 2 siivessä on uusi älykäs kantoliina, jossa on Harken pylpyrä ja pieni hiilikuituinen kahva kevyttäkin kevyempää C-liina ohjausta varten. Polkaise puoli spiidiä päälle, nappaa kahvoista ja nauti maisemista! Siivessä on myös 2cm pidempi speedbar matka kuin edeltäjässä. Näin maksiminopeus on selkeästi suurempi. 

Nitinol (Nickel titanium) vahvikkeet sallivat kompaktimman pakkauksen, tekevät sileämmän yläpinnan ja suuremman jänne-jännityksen sekä pitävät siiven painon matalana.  


TEKNINEN TAULUKKO

KokoXXSXSSML
PINTA-ALA FLÄT (m2)20.5422.1023.9925.9628.07
KÄRKIVÄLI FLÄT(m)11.1711.5812.0712.5513.05
SIVUSUHDE AR FLÄT6.076.076.076.076.07
PROJEKTOITU PINTA-ALA (m2)17.4818.8120.4322.1023.89
PROJEKTOITU KÄRKIVÄLI (m)8.929.269.6510.0310.43
PROJEKTOITU AR SIVUSUHDE4.564.564.564.564.56
TUNNELEITA5959595959
LIITIMEN PAINO(kg)3.2*3.4*3.7*3.9*4.1*
PAINORAJAT LENNOLLA (kg)55-7565-8575-9585-10595-120
SERTIFIKAATTIEN BEN BEN BEN BEN B

* Quoted weight with optional light Dyneema risers (200g)


VÄRIT


SUUNNITTELIJAN MIETTEITÄ

Gin Seok Song kertoo: "Squeezing something extra from the original Explorer was not an easy task! Rather than try to increase performance by increasing the aspect ratio, we decided to go the other way and play with the surface area. Smaller and smaller wings might be today's trend, but all things equal, larger wings offer several advantages. With the increased Reynolds number, they not only perform better but are also more stable. The key was to increase the surface area without compromising responsiveness and speed. To do this, we drew heavily on the wind tunnel research we are carrying out in partnership with a university here in Korea. This is a major project that has already produced some insights that are trickling down into production wings. This work helped alot to optimized the sail tension, which for the pilot means improved climbing and more refined handling.

What is interesting is that the Explorer 2 remains responsive even flown quite low in the weight range. Unlike some older designs, the handling characteristics don't vary much with different wing loading. In addition, we have a new smart riser with C control system. There's a toggle for easy control and an additional pulley for extra smooth operation. With an extra 2cm of accelerator travel, we were also able to increase maximum speed. It's a real pleasure to fly on the bar.For the reinforcements, we are also using a combination of a new type of plastic rod and Nitinol wire. The Atlas rods are used in critical nose sections due to their high resistance to breaking, dimensional stability and minimal wear and tear effect. The Nitinol wire on the top surface towards the rear perfectly and precisely supports the trailing edge whilst reducing weight and packing volume. All in all, the original Explorer was a firm favorite with a wide range of pilots. We are confident that the Explorer 2 has even more to offer an even wider range of pilots."


YKSITYISKOHTIA

  • Strateginen sekoitus uudenlaisia muovisia vahvikkeita yhdessä Nitinol vahvikkeiden kanssa (Nickel titanium) stabiliteetti, suorituskyky ja kompakti pakkaus.
  • 3 kantoliinaa / 3 punosta jänteen suuntaisesti
  • Päällystämättömät Aramid-punokset optimaalisilla mitoilla
  • Speed systeemi C-punos ohjauksella
  • Gathering (reefing) systeemi ja mini ribsit takareunassa

MATERIAALIT

Liitimen materiaalit

Yläpuolen etureuna: Porcher Skytex 34 g/m²

Yläpinta: Porcher Skytex 27 g/m²

Alapinta: Porcher Skytex 27 g/m²

Punokset

Yläpunokset: Edelrid 8000-U 050, 070, 090, 130

Keskipunokset: Edelrid 8000-U 070, 090, 130, 190

Alapunokset: Edelrid 8000-U 230, 280, 360


KUVAGALLERIA