GIN VANTAGE 3
KEVEYS KOHTAA PARAMOOTTORIN
Vantage 3 edustaa uutta paramoottori-siipien konseptia: kevyt, mutta kestävä. Helppo, mutta hauska. Ideaalinen vol-biv lennoille. Se on täydellinen aloittelijoille ja intermediate piloteille sekä luottamusta herättävä siipi myös vapaalennoille.
VANTAGE 3 TARJOAA USEITA ETUJA PERINTEISTÄ PARAMOOTTORI-LENTÄMISTÄ AJATELLEN
- Kompakti pakata ja kevyt kantaa
- Helppo startti ja nopea ilmaannousu
- Älykäs sekoitus eri kankaita. Kevyt ja kestävä
- Helpot termiikkiominaisuudet
- Ideaalinen matkustamista ajatellen sekä vol-biv lennoille puhumattakaan kevyt-triken kanssa lentelystä
TEKNISET TIEDOT
SIZE | 22 | 24 | 26 | 28 |
---|---|---|---|---|
Flat area (m2) | 22.43 | 24.42 | 26.5 | 28.66 |
Flat span (m) | 10.64 | 11.11 | 11.57 | 12.03 |
Flat aspect ratio | 5.05 | 5.05 | 5.05 | 5.05 |
Projected area (m2) | 19.29 | 21.00 | 22.79 | 24.65 |
Projected span (m) | 8.46 | 8.83 | 9.20 | 9.57 |
Projected aspect ratio | 3.72 | 3.72 | 3.72 | 3.72 |
Chord (m) | 2.66 | 2.78 | 2.90 | 3.01 |
Number of cells | 47 | 47 | 47 | 47 |
Glider weight (kg) | 4.4 | 4.6 | 4.8 | 5.0 |
Weight range (kg) | 65-85 | 75-95 | 85-105 | 95-115 |
Extended weight (kg) | - | 100 | 110 | 120 |
Certification | EN B | EN B | EN B | EN B |
Certified weight range (paramotor) (kg) | 85-110 | 95-120 | 105-135 | 115-150 |
Extended weight (paramotor) (kg) | 120 | 130 | 145 | 160 |
Certification (paramotor) (kg) | DGAC | DGAC | DGAC | DGAC |
TODELLINEN KEVYTSARJALAINEN
Vantage 3 suunniteltiin alusta asti kevyeksi paramoottorisiiveksi. Käsiteltävyys on ketterä ja hauska, ja potkurin kiertoilmiö on minimoitu. Vantage 3 toimii hyvin myös vapaalennossa. Voit termoilla ja lentää matkalentoja, tällä luottamusta herättävällä, pieneen pakkautuvalla siivellä.
KEVYT MUTTA KESTÄVÄ KANGAS
Vantage 3 on kevyt ja kestävä kiitos älykkään sekoituksen erilaisia materiaaleja. Kangas on kestävä siellä missä sen täytyykin olla ja kevyt siellä missä riittää vähempikin kestävyys, kuten esimerkiksi siiven alapinnalla.
Vantage 3 siivessä on enemmän yläpunoksia, jotta saavutetaan suurempi stabiliteetti, mutta silti punosten kokonaismäärää on saatu vähennettyä, kiitos optimaalisen punosten sijoittelun. Kolme kantoliinaa ja kaksi pääpunosta per puoli tarjoavat yksinkertaisuutta ja suorituskykyä.
HELPPO TÄYTTYMINEN JA NOPEA IRTAANTUMINEN
Kevyenä siipenä Vantage 3 on helppo startata jopa optimaalisia kelejä huonommissa olosuhteissa. Se tarvitsee vain kevyen vedon ja nousee päälle jossa se pysyy helposti. Tehokkaan profiilin ansiosta siipi ottaa ilmaa alleen nopeasti lyhyellä juoksulla.
IDEAALINEN KEVYILLE TRIKEILLE
Helpot täyttymis- ja starttiominaisuudet tekevät Vantagesta ideaalin kevyille trikeille. Siivellä on luonnollinen taipumus stabiloitua keskelle.
KÄYTTÄJÄYSTÄVÄLLINEN SPEEDSYSTEEMI
Vantage 3 nopeusjärjestelmän rakenne on erittäin monipuolinen, helppo ja turvallinen. Trimmit tarjoavat 40% nopeuden lisäyksen ja loput 60% tulee speedbarista. Samaan aikaan on mahdollista käyttää 100% jarrumatkasta kaikilla asetuksilla (trimmit kiinni, trimmit auki, speedpoljinta polkiessa).
DESIGNER NOTES
Test pilot Laurent Salinas explains the philosophy of the Vantage 3:
"Our target with Matt Minyard was to bring the advantages of lightweight paragliding wings to beginner and intermediate paramotor pilots, especially pilots looking to practice paragliding and paramotoring with the same wing.
We felt it was important to make a wing with easy inflation and take-off. This helps a lot for light trike use and the lighter canopy is also ideal for bivouac flying.
We also worked a lot to achieve the right mix of security and agile, fun handling. The shorter risers help a lot with this and speed increases are easy to manage. Speed increase is provided by both the trimmers (40%) and the speed bar (60%) and you can use the full brake range in all flight configurations (trim, open trimmers, accelerated). We also significantly reduced the torque effect compared to the Vantage 2.
All in all, the wing put a smile on our faces and we are confident it will do the same for you!"
YKSITYISKOHTIA
- Second generation Equalized Pressure Technology (EPT) profile significantly improves stability across the entire speed range
- 3 line risers, 2 lines spanwise for simplicity and performance
- Easy Big Ears system
- Extended weight range (24, 26 and 28 sizes) for flying at higher wing loadings
- Combination of unsheathed and sheathed aramid and dyneema lines
- Lightweight mini-ribs on the trailing edge
MATERIAALIT
Canopy cloth
Upper surface leading edge: Dominco 3RS 41g/m² (water repellent)
Upper surface: Dominco HD34 (water repellent) 34g/m²
Lower surface: Porcher Skytex (water repellent) 27g/m²
Lines
Upper: DSL 70 | PPSL120 | PPSL65
Middle: PPSL 160 | 200
Main: PPSL 275 | 350 | TGL220
KUVAGALLERIA
Jos kiinnostuit, jätä yhteystietosi, niin kerromme lisää tästä mahtavasta liitimestä!