PAP Tinox Thor 303
PAP Tinox Polini Thor 303 koneella on Thor 250 mallin jatkokehitetty versio. Moottori on muuten sama, mutta mallissa on enemmän kuutiotilavuutta ja sitä kautta rutkasti enemmän tehoa ja työntöä.
Tässä on ehkä paras laite trike käyttöön ja tandemlennätyksiin. Polinin koneissa toimintavarmuus on ihan omaa luokkaansa.
Ensimmäisenä ilmaan
Tinox kehikon ansiosta olet aina ensimmäisenä ilmassa. Sen kasaamiseen mene vain 1,5 min. Uusi Tinox kehikko tuo moottorin todella lähelle pilotin selkää, jolloin koko paramoottori tuntuu paljon kevyemmältä kuin se onkaan. Tinoxin saa titaanisella tai rosterisella kehikolla. Runko-osa on aina kuitenkin rosteria.
PAP valmistajana
PAP on koko alan suunnannäyttäjiä innovatiivisilla keksinnöillään, joita muut valmistajat ovat alkaneet käyttää omissa paramoottoreissaan. PAPin nerokkaan yksinkertainen kaasukahva on alan kopioiduin. Käytännössä kaikki alakiinnitteiset paramoottorit ovat kopioita PAPista, sillä PAPin Pierre Aubert kehitti systeemin jo 1980 luvulla.
Toimitussisältö
- Paramoottori tulee neljään osaan purettavalla kehikolla.
- Kehikon vaihtoehdot: Rosterinen, Titaaninen, Musta titaaninen
- Kehikon kaarille tulee suojapussi.
- Mukana tulee myös lapasuojat, joissa on ryntäyksen estohihna.
- Valjaissa on vakiona airbag istuinlevyn alla.
- Valjaissa läpinäkyvä tasku mittareille
- Valjaissa erillinen tasku radiolle
- Valjaissa kampeamisen estohihna
- Potkurivaihtoehtoina ovat Helix ja e-propels. Molemmat hiilikuituisia.
Lisävarusteena valjaisiin voit hankkia varavarjon taskun, joka asennetaan valjaiden sivulle, oikealle tai vasemmalle. Varavarjo integroidaan valjaisiin siinä olevan taskun tilalle. Kiinnitys helposti ja tukevasti vetoketjulla, tarranauhalla ja kahdella nepparilla.
Lisävarusteena saatavilla myös kierroslukumittari sekä lämpömittari.
Moottorin tekniset ominaisuudet
Polini Engine | 2 stroke monocylinder |
Cooling | Liquid cooled |
Bore for stroke | 76 x 62 |
Displacement | 281 cm3 |
Power | 38 HP at 8000 rpm |
*Max trust | 120 Kg with Ø 160 cm propeller |
R.P.M. max | 8.400 |
Cylinder | Aluminum with Gilnisil coating |
Compression ratio | 11,2:1 |
Piston | Two trapezoidal chromium plated rings |
Intake | Reed valve in the crankcase |
Carburetor | Dell’Orto VHST 28mm |
Air filter | Air box |
Ignition | Electronic CDI with adj. advance |
Battery charger prearrangement | Output power 40 W at 5500 RPM |
Spark plug hood | 5k Ω resistance |
**Fuel type | E5 petrol or LL AV GAS-al with 2,5% synthetic oil 100% |
*Consumption | 3 Lh 30 Kg a of static trust |
Gear reduction unit | Helicoidal teeth in oil bath with 2,8 or 3,2 reduction ratio |
Starter | Flash Starter – (Electric starter -optional) |
Clutch | Centrifugal in oil bath |
Muffler | Expansion with aluminum silencer |
Engine weight | Starting from Kg 20,5 (manual starter model +radiator) |
Propeller rotation | Clockwise |
VALOKUVAGALLERIA